Deel deze pagina
Print pagina

Complimenten en klachten

Onze medewerkers doen hun uiterste best om goede kwaliteit van zorg te bieden aan de kinderen, jeugdigen en de gezinnen die aan hen zijn toevertrouwd. Omdat iedereen anders is, is dit maatwerk.
Door van u te horen wat we goed doen en wat beter kan, leren wij elke dag.

Op deze pagina leest u hoe u in contact kunt komen met de patientenvertrouwenspersoon, klachtenfunctionaris en de vertrouwenspersoon voor ambulante (ex)patiënten.
 

Maak het bespreekbaar

Onze medewerkers staan open voor uw wensen en kritiek. Zij horen daarom graag als eerste als u iets verbeterd wilt zien. Het helpt vaak al door er gewoon samen over te praten. Toch kan het gebeuren dat het gesprek voor u niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd of dat u - om wat voor reden dan ook - liever met iemand anders wilt praten. U kunt dan contact opnemen via onderstaand contactformulier, met de manager van de afdeling of de klachtenfunctionaris van Mondriaan.

Onderstaand contactformulier kunt u gebruiken voor uw opmerking of feedback. Ook kunt u ons via dit formulier een vraag stellen.
Wij vragen u echter vriendelijk eerst onze disclaimer te lezen. Als u gebruik maakt van deze website en een reactie via het contactformulier verstuurt, betekent dat automatisch dat u akkoord gaat met de inhoud van de tekst.


 

Contactformulier






Ik ga akkoord met de disclaimer*


Vertrouwenspersonen

Patientenvertrouwenspersoon

Als u vragen of klachten heeft over de behandeling, de opname, het verblijf of de bejegening, kunt u terecht bij de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP). U kunt alle vragen stellen die te maken hebben met uw rechten en plichten als patiënt in de geestelijke gezondheidszorg. De pvp informeert en adviseert u zo goed mogelijk over uw rechten en over zijn/haar functie en taken. De PVP weet welke rechten en plichten u als patiënt in de geestelijke gezondheidszorg heeft en kan uw vragen hierover beantwoorden. De PVP kan u ook helpen bij klachten over de instelling. Meer informatie vind u hier. De PVP is niet in dienst bij Mondriaan, maar bij de landelijke Stichting PVP.

Vertrouwenspersoon AKJ (Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg)

De vertrouwenspersoon van het AKJ is er voor alle patiënten tot 18 jaar die ambulante hulp krijgen van de Mondriaan. Kinderen/jongeren én hun ouders/verzorgers kunnen een beroep doen op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon werkt voor een aparte stichting, het AKJ, en is niet in dienst van de Mondriaan of de gemeente.
De vertrouwenspersoon zal je verhaal altijd serieus nemen en naar je luisteren. Zij/hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon ondersteunen bij een gesprek met de Mondriaan, gemeente en/of een andere jeugdinstelling waar je mee te maken hebt. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is altijd gratis.
Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je denkt dat je er niet over kunt praten met de hulpverlener of met de organisatie van de Mondriaan dan is het goed om te weten dat je terecht kunt bij een vertrouwenspersoon van het AKJ. Op de website van het AKJ vind je meer informatie en alle contactgegevens. Ook bestaat de mogelijkheid om telefonisch contact te leggen: 088 – 5551000.
Speciaal voor jongeren is er de mogelijkheid om te chatten met een vertrouwenspersoon. Dat kan van maandag tot en met donderdag van 16.00u tot 20.00u en op vrijdag van 15.00u tot 17.00u. Klik hier voor de chatfunctie.

Klachtenfunctionaris

Mondriaan heeft op dit moment vier klachtenfunctionarissen. Zij hebben een onafhankelijke positie en zijn het aanspreekpunt voor alle vragen over klachten. Daarnaast vervullen zij een belangrijke rol bij het bemiddelen en oplossen van klachten. Zij gaan graag met u in gesprek en zullen al het mogelijke doen om tot een goede oplossing te komen.
U kunt de klachtenfunctionarissen tijdens kantooruren rechtstreeks benaderen.

De klachtenfunctionaris voor zorgbedrijf Kinderen en Jeugdigen is Tonja Meuwissen, bereikbaar op: 06-55 46 16 14

Mocht u ondanks de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot een passende oplossing komen, dan kan zij u informeren en ondersteunen bij het indienen van een schriftelijke klacht.